Powered By Blogger

vineri, 25 februarie 2011

Fosta şefă a Vămii Ploieşti: Sorin Blejnar este "regina"


Diana Severin, care a fost şef al Vămii Ploieşti între 25 mai 2009 şi 25 mai 2010, cu o întrerupere de o lună, între 15 iulie şi 13 august 13 august 2009, a declarat, joi, că în iulie 2009 un apropiat al lui Sorin Blejnar, respectiv Ştefăniţă Prisăcaru, la acea vreme şeful Compartimentului Verificări Interne din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor, ar fi chemat-o la Bucureşti, unde s-a întâlnit cu ea nu la sediul ANV, aşa cum stabiliseră iniţial, ci la un restaurant din magazinul Unirea, Prisăcaru cerându-i demisia din funcţia de şef al Biroului Vamal Ploieşti.

"Mi-a spus că nu corespund cerinţelor ANAF, că nu am luat şpagă şi nu am dat mai departe. Mi-a cerut să-mi dau demisia, spunându-mi că e cea mai aşteptată demisie, Blejnar o aşteaptă, întrucât există un înlocuitor al meu care a plecat deja spre Ploieşti. În aceeaşi discuţie domnul Prisăcaru mi-a mai povestit că, cu o seară înainte, a fost la Ploieşti, unde a dejucat un accident de maşină care urma să mi se întâmple", a declarat Diana Severin.

Aceasta a adăugat că atunci când a realizat ce i se poate întâmpla a demisionat din funcţie şi că, ulterior demisiei, ar fi mers la Sorin Blejnar şi i-ar spus despre demisia sa, iar Blejnar i-ar fi răspuns: "Păi dacă nu ai cotizat!".

Întrebată cine este regina corupţiei din vămi, Diana Severin a răspuns: "După ceea ce mi s-a întâmplat, în urma afirmaţiilor lui Blejnar şi ale lui Prisăcaru, consider că Blejnar este regina".

"Eu am fost eliminată din sistem pentru că nu m-am numărat printre verigile slabe. Nu au putut să mă controleze şi am fost incomodă. În plus, preşedintele Blejnar mi-a spus că scriu prea mult, că lucrurile se pot rezolva şi vorbind", a mai susţinut Buşoi.

Întrebată ce anume a "scris", Diana Severin a răspuns că una dintre peoblemele pe care le-a semnalat a fost legată de faptul că, în perioada în care a condus DJAOV Prahova, vama din Ploieşti a funcţionat într-un spaţiu care aparţine unei firme de comisionariat vamal, firmă care primea de la vamă o chirie lunară de 200 de milioane de lei vechi, la care se adăugau TVA şi costurile pentru utilităţi.

În plus, Diana Severin a spus că sumele plătite de ANV pentru utilităţile la Vama Ploieşti erau de ordinul zecilor de milioane de lei vechi, în condiţiile în care iarna în clădire erau cinci grade, iar vara nu se putea sta din cauza temperaturilor extrem de ridicate.

"Se plăteau zeci de milioane de lei vechi pe lună. Sunt lucruri pe care le-am semnalat în scris, Există documente care arată că ANV are în administrare un teren de 6 hectare, cu clădiri care pot fi compartimentate şi unde poate fi mutată Vama Ploieşti, astfel încât să nu se mai achite acea sumă lunar. La vremea respectivă am comunicat aceste lucruri domnului Blejnar, a spus că se va ocupa de acest lucru. Nu s-a întâmplat nimic, cel puţin cât am fost eu director. Nu cred că situaţia s-a schimbat de atunci. Vama Ploieşti tot acolo funcţionează", a spus Diana Severin.

Aceasta a adăugat că, în plus faţă de chirie, pe vremea când conducea Vama Ploieşti firma de comisionariat în imobilul căreia funcţionează vama percepea 300.000 de lei vechi de la fiecare camion care intra în vamă.

"Erau nişte sume fantastice care intrau în bugetul acestui comisionar vamal", a adăugat Severin.

Diana Severin a spus că, la mai puţin de o lună de când şi-a dat demisia, la solicitarea lui Ştefăniţă Prisăcaru, a dat din nou concurs pentru postul de director al Direcţiei de Accize şi Operaţiuni Vamale (DJAOV) Prahova şi că a luat concursul, rămânând director până în 25 mai 2010, când Curtea Constituţională a declarat ca fiind neconstituţională legea în baza căreia au fost numiţi pe funcţii directorii instituţiilor deconcentrate.

Întrebată cum a ajuns prima dată director al DJAOV Prahova, Diana Severin a răspuns că a dat concurs.

Ea a spus că a fost membru PDL.

Diana Severin a ţinut să precizeze că nu i s-au cerut bani pentru a ocupa funcţia de director la vamă.

Până la ora transmiterii acestei ştiri, Sorin Blejnar nu a putut fi contactat pentru a comenta acuzaţiile Dianei Severin.

Procurori din structura centrală a DNA şi poliţişti din cadrul IGPR au făcut, joi la prânz, mai multe descinderi în Vama Ploieşti.

Directorul Biroului Vamal Ploieşti, Cornel Costea, a fost ridicat de către anchetatori şi adus la DNA Bucureşti, unde este audiat.

Cornel Costea ocupă această funcţie ca interimar din vara anului 2010, el nefiind angajat al Autorităţii Naţionale a Vămilor, ci detaşat dintr-o structură a ANAF, susţine vicepreşedintele UNPR Sorin Chivu.

Cornel Costea o înlocuieşte ca interimar pe Diana Severin.

Preşedintele ANAF, Sorin Blejnar, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, răspunzând acuzaţiilor lui Victor Ponta, că nu el este "regina" de pe tabla de şah a corupţiei din vămi şi că dacă există un grup de persoane implicat în "piramida şpăgilor" organele de urmărire penală trebuie să-şi facă treaba "până la capăt".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mike,Blog,Banner.

BannerFans.com

ConstructiiNonStop

Metin2

eJOBS